Klanttevredenheidsonderzoek – Huisartsengroep Grave – Grave
Header afbeelding
Huisartsengroep Grave
Hengel 35, 5361 PH
Grave

Klanttevredenheidsonderzoek

Iedere 3 jaar vragen we aan een aantal patiënten van onze praktijk om een enquête in te vullen waarin zij hun oordeel kunnen geven over het werk van de huisarts en de kwaliteit van de praktijk. Deze gegevens worden verwerkt in een rapport van het Nederlands Huisartsen Genootschap. Aan de hand hiervan worden verbeteringen doorgevoerd. In 2022 vond de laatste enquête plaats.

Pluspunten:

  • Prettig, professioneel contact met oog voor de persoon.
  • Huisartsen met een goed deskundig inzicht en meedenkend met de patiënt.
  • Prima begeleiding en doorverwijzing indien nodig.
  • Artsen gaan op een prettige, ontspannen, duidelijke wijze met de patiënt om, zonder een spanningsveld te creëren.
  • Duidelijk overleg met de patiënt over de eventueel te nemen stappen.
  • Erg vriendelijke behandeling door zowel de assistenten als de huisarts.

               Verbeterpunten:

    • Patiënten missen de folders. De huisartsen hebben besloten niet terug te willen naar het uitreiken van folders. Om dit kenbaar te maken zijn er posters ontworpen waarop de website  www.thuisarts.nl wordt gepromoot om daar informatie te halen. Deze komen in de praktijk en in de wachtkamer te hangen. Daarnaast komen deze ook in houders op het bureau van de huisarts te staan.
    • Patiënten geven aan dat het vaak niet duidelijk is als een huisarts afwezig is en ze dus een andere huisarts/waarnemer zien tijdens een consult. Er is een aan- en afwezigheidsbord aangeschaft en deze komt in de wachtkamer te hangen. Elke dag wordt deze actueel gehouden door de assistente.
    • Lange wachttijden aan de telefoon. De bereikbaarheid van de praktijk is uitgebreid. De telefoon en balie zijn nu de gehele ochtend bereikbaar.