Header afbeelding
Huisartsengroep Grave
Hengel 35, 5361 PH
Grave

Klanttevredenheidsonderzoek

Iedere 3 jaar vragen we aan een aantal patiënten van onze praktijk om een enquête in te vullen waarin zij hun oordeel kunnen geven over het werk van de huisarts en de kwaliteit van de praktijk. Deze gegevens worden verwerkt in een rapport van het Nederlands Huisartsen Genootschap. Aan de hand hiervan worden verbeteringen doorgevoerd. In 2025 vond de laatste enquête plaats.

Pluspunten:

  • De huisartsen krijgen een hoog bovengemiddeld cijfer.
  • De huisarts wordt als geduldig, kundig en goed luisterend aangegeven.
  • De deskundigheid van de assistenten wordt als bovengemiddeld gewaardeerd.
  • Patiënten die behandeld worden door de praktijkondersteuner somatiek geven aan dat er goed geluisterd wordt en dat wordt als zeer prettig ervaren.

               Verbeterpunten:

    • Vrijwel alle lijsten geven aan dat de telefonische bereikbaarheid van de praktijk beter kan. In de praktijk is sinds ander half jaar “De digitale assistente” om wachttijden aan de telefoon te reduceren (patiënten kunnen zelf de keuze maken om te blijven wachten of via de digitale assistente een terugbelverzoek aan te maken). Patiënten ervaren dit over het algemeen als prettig.
    • Gehorigheid aan de balie wordt als slecht ervaren. Andere patiënten kunnen horen wat er aan de balie besproken wordt. Praktijk is doende om in beeld te laten brengen om de balie bouwkundig aan te passen om zo gehorigheid te reduceren.
    • Afstemmen met apotheek verbeteren. De huisartsenpraktijk en de apotheek hebben een aantal keer per jaar overleg om de samenwerking te verbeteren.
    • Niet enkel afgaan op verslaglegging/interpretaties van andere artsen.
    • Aandacht voor tijdsmanagement.